Ne postoje precizni podaci o broju virtuelnih kupaca, pa se barata brojem građana koji imaju platne kartice za plaćanje putem mreže.
Lane ih je bilo oko 2,1 milion, što je za 200.000 korisnika više nego u 2014.
Oni su, prema podacima NBS, prošle godine potrošili “na netu” više od tri milijarde dinara i oko 50 miliona evra. Ukupan “onlajn račun” tako je veći od 75 miliona evra, jer se transakcije obavljaju i u drugim valutama, pišu Večernje novosti.
Banke sada sve češće nude posebne internet-kartice. Izdato je 92.640 ovakvih plastičnih kartica, kojima se može kupovati ne samo u Evropi, već na svim kontinentima.
Najviše novca “mreža” je progutala za avionske i hotelske rezervacije. Ipak, sve je više transakcija na internetu u kupovini razne robe. Sve više kupaca odlučuje se da odeću, obuću, uređaje za domaćinstvo, igračke, mobilne telefone i druge aparate nabavlja uz pomoć kompjutera uglavnom iz jednog razloga.
Ponuda je sigurno raznovrsnija, a cene su povoljnije. Često je roba iz virtuelnih prodavnica i do 10 puta jeftinija nego u radnjama u Srbiji.
U to su se uverili mnogi potrošači koji “onlajn” najčešće pazare u Kini, Hongkongu, Singapuru i u SAD. U evidenciji Pošte i Carine stoji da više od 50 odsto kupljene robe preko interneta čini garderoba.
Takođe, mali kućni aparati i druga tehnička roba su dosta jeftiniji, pa se ova vrsta nabavke isplati čak i sa uvoznim dažbinama. Na primer, pametni mobilni telefoni nabavljeni preko interneta dva i po puta su jeftiniji nego u domaćim radnjama.
“Ljudi kupuju sve vrste tehničke robe, čak i priključke za uređaje, slušalice, kablove, i to najviše u Kini i Americi, ali sve više i u Nemačkoj. Cene u inostranstvu niže su do 50 odsto nego u radnjama kod nas. Direktno se najviše kupuju turistički aranžmani i sve usluge u vezi s turizmom jer su mnogo jeftiniji i zato što nema posrednika”, ističe Dragan Petrović, IT stručnjak.
Prema podacima “Pošte Srbije”, iz Kine, Hongkonga i Singapura tokom prošle godine građanima je prispelo oko 650.000 pošiljki. “Iz ostalih država ova vrsta pošiljki pojavljuje se sporadično i ne možemo utvrditi njihov tačan broj u poštanskim tokovima. Preporuka građanima je da kupuju na proverenim sajtovima da ne bi naseli na neku prevaru”, kažu u “Pošti”. (Economy.rs, 18. avgust 2016.)