Istinomer je saopštio da je od danas, uz agenciju Frans Pres (AFP), zvaničan partner Fejsbuku za Srbiju u suzbijanju dezinformacija na toj društvenoj mreži.
Istinomer objašnjava da kompanija Fejsbuk nekoliko godina unazad sarađuje sa nezavisnim fektčekerima u čitavom svetu koji proveravaju i ocenjuju istinitost sadržaja, a danas su pokrenuli fektčeking program kako u Srbiji, tako i na čitavom Balkanu – u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, a širi se i u Hrvatskoj. Svi partneri su sertifikovane članice nezavisne Međunarodne mreže fektčekera (International Fact-Checking Network), dodaje taj portal.
“Istinomer, prvi fekčeking medij u regionu koji se bavi proverom istinitosti izjava političkih aktera i javnih funkcionera, medijskog sadržaja, kao i informacija koje dolaze sa društvenih mreža, osnovala je Crta, nezavisna organizacija civilnog društva pre 10 godina. Verujemo da ćemo našim decenijskim iskustvom u proveravanju činjenica i posvećenošću u tom radu doprineti borbi protiv dezinformacija, sada i na globalnom nivou, kroz partnestvo sa kompanijom Fejsbuk”, kaže glavna urednica Istinomera Milena Popović.
Naime, kako navode u saopštenju, kada fektčekeri ocene neku priču kao neistinitu, Fejsbuk je pokazuje niže na njuz fidu što značajno smanjuje njenu vidljivost i distribuciju. To, dodaju, sprečava da se lažne informacije šire i smanjuje broj ljudi koji će takvu informaciju videti. Stranice i domeni koje konstantno šire lažne vesti će primetiti da je distribucija njihovog sadržaja smanjena, a mogućnost zarade i reklamiranja ukinuta. Kada je neka objava označena kao lažna, objašnjava Istinomer, Fejsbuk na to upozorava ljude koji je vide ili žele da je podele.
“Srećni smo što pokrećemo third-party fektčeking program u Srbiji sa Istinomerom i agencijom Frans Pres. Borba protiv lažnih vesti je odgovornost koju shvatamo veoma ozbiljno i upravo zato konstantno radimo na tome da sprečimo širenje dezinformacija na našoj platformi”, izjavila Sofi Ajers iz Fejsbuka.
Ovaj program je u skladu sa Fejsbukovim trostrukim okvirom za poboljšanje kvaliteta i istinitosti sadržaja u pregledu vesti, koji predviđa uklanjanje naloga i sadržaja koji krše Fejsbukove standarde zajednice ili politike oglašavanja, smanjivanje distribucije lažnih vesti i neistinitih sadržaja, poput senzacionalističkih naslova (tzv. clickbait) i obaveštavanje ljudi dajući im više konteksta o postovima koje vide, navodi se u saopštenju.
“Oduševljeni smo što širimo naše globalno partnerstvo sa Fejbukom u borbi protiv dezinformacija. Pokretanje naše nove operacije u Bosni, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji je dokaz važne uloge u koju AFP igra kao novinska agencija iz koje potiče vesti koje mediji objavljuju. Velika je korist od više od 80 profesionalnih novinara raspoređenih u 37 zemalja, koji su povećeni verifikaciji digitalnog sadržaja, proveri i demistifikaciji lažnih informaija koje se šire na internetu” izjavila je Kristin Buhagiar, regionalna direktorka AFP-a u Evropi.
Fejsbuk trenutno ima 70 partnera koji proveravaju istinitost sadržaja na 50 jezika širom sveta i nastavlja sa ulaganjima u dodatna unapređenje ovog programa.
Izvor: Insajder