Privremeni organ Beograda danas je predstavio aplikaciju koja omogućava elektronsko praćenje predmeta, a već sutra građani će moći da dobiju jedinstveni kod pomoću kog će od utorka moći da provere status predmeta u tom sekretarijatu.
Tako će građani moći da provere dokle se stiglo sa lokacijskom i građevinskom dozvolom, odobrenjem za izvođenje radova i upotrebnom dozvolom.
Sekretar Privremenog veća Goran Vesić naglasio je da je to najbolji način da se bori protiv korupcije i da se više neće dešavati da se neki predmeti “šetaju” po administraciji, a neki drugi rešavaju za pet dana.
Takođe, to će, kako očekuje, ubrzati izdavanje građevinskih i lokacijskih dozvola, jer je dosadašnji tempo izdavanja usporio izgradnju u Beogradu.
Ističući da u ceo projekat nije uložen novac, već samo trud i rad ljudi koji su radili na aplikaciji, Vesić je rekao da je Sekreterijat za urbanizam prvi budući da je na rad tog sekretariata i stizalo najviše pritužbi građana, jer ima i najviše zahteva, a takav sitem rada u narednom periodu zaživeće i u drugim sekeratrijatima.
Takođe, kako je rekao, za prvo vreme u aplikaciji preko interneta će moći da se proveravaju samo novi predmeti, a vremeom će se sistem obuhvatiti i stare.
“Cilj je reforma uprave i brže rešavanje predmeta građana, kao i veća transparentnost u radu”, poručio je Vesić i naveo da će i svi koji rade u Sekretarijatu znati da ne mogu da drže predmete duže od roka.
Vesić je rekao da ne zna zašto ranije građanima nije omogućen takav pristup radu gradske uprave, ističući da je ovo dokaz da kada imate političku volju i želju da nešto uradite da je to moguće.
“Ovo je pokazatejlj i kako će ubuduće izgledati buduća uprava i kako se sa malo volje mogu menjati stvari”, rekao je Vesić.
Gradski sekretar za urbanziam Ljiljana Novaković objasnila je da će građani svakog trenutka moći da znaju status svog predmeta i neće morati da dolaze po informacije lično.
Takođe, aplikacija, dodala je, ima deo u čiji uvid imaju samo ljudi u sekreterijatu, pa tako kada neki predmet nije rešen u roku “blinkaju računari” i tako upozoravaju.
Ona je naglasila da će predmeti morati da se rešavaju po redu, a ne mimo reda.
Kako je ukazao zamenik direktora Zavoda za informatiku i statistiku Aleksandar Pavlović, aplikacija će služiti i kao vid interne kontrole.
Na naslovnoj strani sajta www.beograd.rs klikom na baner “Portal Gradske uprave” građani će biti preusmereni na stranicu “provera statusa predmeta” gde se unose podaci – broj predmeta i jedinstveni kod.
Građani će unosom tih podataka moći da vide podatak o datumu prijema, trenutom statusu predmeta, roku rešavanja i radnom mestu obrađvača ili rukovodioca koji predmet pregleda i potpisuje.